сряда, 30 януари 2013 г.

Нескопоското - Сергей Лукяненко

Има я само в Читанката. А единицата, която стои подозрително до заглавието, подсказва, че по всяка вероятност ще има и следваща част. Казано с други думи, пак се прецаках! Завъртях си същия номер като с "Чернова"... Ако пак трябва да чакам 2 години до излизането на продължението... Мъка!
Хитрите не като лисица, а като цяло стадо лисици, Копо и Алвин са си взели книгите и седят кротко на пауза, докато съберат всичко, за да започне голямото четене. Гадове!:) Изяждам се от яд, че не съм се сетила преди тях!:Р
Невървежът с поредиците за кратко беше доукрасен от тегнещата над мен зловеща технологична карма. Бях на почти 70% от книгата, когато положението от зле премина в идеално зле - киндълът ми отказа да запали. Ни звук, ни стон. Лампичката на power-а не пожела да светне нито оранжево, нито зелено, нито никак! Пробвах да зареждам от USB-то на лаптопа, пробвах и директно от зарядното в контакта. Седи си на screensaver-картинка и изобщо не се впечатлява от цветисти псувни или пък мили думи.
В този драматично-трагичен момент използвах жокер "Помощ от приятел", а междувременно в главата ми изплува един цитат от Fight club - the things you own end up owning you...
Не съм съвсем сигурна кое точно помогна. Дали 24 часа нон стоп зареждане... Или задържането на power-а за 15 секунди... Или и двете. В крайна сметка, четецът проработи, а аз дочетох Нескопоското.
Книжката май е за деца, ама май не съвсем. Много приятна, много бързо прелистваш напред...Определено ме разведри и се усетих, че прилагам в ежедневието си един от описаните като основни принципи в магията. За да се сбъдне вълшебството, трябва да го кажеш така, че публиката да повярва в него.:) Трябва да е ефектно и убедително, дори и да е някаква пълна щуротия.:) Пробвах и се изненадах от резултатите. Приятно. Външният вид също е от значение и трябва да се обръща внимание... Великият Лапад казва, че например огньовете или фойерверките нямат нищо общо с магията за телепортация. Обаче, когато се изникваш някъде, трябва да те забележат и съответно всеки вълшебник си има стил на появяване ала "яката работа".
Препоръчвам силно. А на първи асоциации за подобни книги ми идва само "12 приказки от Белегаст" на Богдан Русев. Много и нищо общо, ама... Anyway!
Непременно трябва да отдам почит и на илюстрациите. Доста добри и приятно се вписват в разказа.

Няма коментари: